Motor
Ventilové rozvody - základní rozdělení Tisk Email
Neděle, 27 Únor 2011 21:15

ventilové rozvodyVentilový rozvod je mechanické zařízení řídící výměnu obsahu válců. To znamená, že ovládá otvírání a zavírání ventilů včetně jejich načasování. Naše pozornost bude věnována motorům čtyřdobým, protože dvoudobé až na výjimky ventily nepoužívají.

Celý článek...
 
Výkon a kroutící moment Tisk Email
Neděle, 05 Prosinec 2010 13:34

Výkon a kroutící momentKrouticí moment je spolu s výkonem důležitým parametrem spalovacího motoru o které se většinou každý zajímá. Mezi širokou veřejností však panují nepřesnosti, co který z nich znamená. Zkusíme si v tom tedy udělat trochu jasno. 

Celý článek...
 
Diesel boxer od Subaru Tisk Email
Středa, 14 Leden 2009 12:48

Subaru Diesel 1První vývojové práce na dieselovém boxeru začaly u Subaru v roce 1999 v týmu s pouze čtyřmi inženýry. Subaru dlouho váhalo, zda nebude výhodnější použít motor některé spřátelené automobilky, nebo alespoň vyvíjet motor řadový, protože boxer vychází jako diesel nevýhodně. Postupem času však vyvíjený boxer prokazoval výrazný nárůst výkonu při zachování nízkých emisí CO2.

Celý článek...
 
Wankelův motor Tisk Email
Čtvrtek, 04 Prosinec 2008 14:14

Wankelův motor Vše začalo u vývoje speciálních dmychadel, při kterém Felix Wankel přišel na princip rotačního motoru. Psal se rok 1951. Samotný motor však Wankel začal vyvíjet až o tři roky později. V roce 1957 vznikl první prototyp motoru s rotujícím pístem a blokem nazvaným Drehkolbenmotor (DKM 54) u něhož každá část rotovala kolem jiné osy. To umožňovalo dosahovat hranice až 17 000 otáček za minutu. Na druhou stranu byla konstrukce příliš složitá a třeba při výměně zapalovací svíčky bylo zapotřebí motor rozebrat.

Celý článek...
 
Turbodmychadlo II Tisk Email
Úterý, 07 Říjen 2008 10:23

TurbodmychadloPokračování článku Turbodmychadlo I

Celý článek...
 
Turbodmychadlo I Tisk Email
Pondělí, 06 Říjen 2008 14:15

Turbodmychadlo Vynálezcem turbodmychadla je švýcarský konstruktér Alfred Bűchi, který jej patentoval roku 1905. Zprvu o něj nebyl velký zájem, až krátce před II. světovou válkou se turbo dostalo do letadel a lodních motorů.

Celý článek...
 
Čtyřdobý spalovací motor – základní princip Tisk Email
Úterý, 30 Září 2008 15:57

Čtyřdobý spalovací motorstové spalovací motory přeměňují chemickou energii paliva na mechanickou práci. Ve válci takovéhoto motoru se spaluje směs paliva a vzduchu vhodného poměru (tzv. stechiometrický poměr), aby po zapálení rychle a podle možnosti beze zbytku shořela. Vlivem takto uvolněné tepelné energie prudce stoupne tlak a objem plynů ve válci motoru a vzniklý tlak plynů tlačí na píst.

Celý článek...
 
Dvoudobý spalovací motor – základní princip Tisk Email
Úterý, 02 Září 2008 14:22

Dvoudobý spalovací motor První dvoudobý zážehový motor byl zkonstruován roku 1878 skotským inženýrem Dugaldem Clerkem. Tento typ motoru musí mít zajištěny čtyři základní fáze motoru a to sání, kompresi, expanzi a výfuk stejně jako motor čtyřdobý. Zásadní rozdíl je však v tom, že jsou zde zajištěny vždy dva takty najednou z čehož vyplývá jeden oběh na jedno otočení klikového hřídele.

Celý článek...
 



gototop