Chevrolet Volt Tisk
Středa, 11 Duben 2012 20:15

Chevrolet VoltZ nabídky automobilky Chevrolet je možné si vybrat z celé řady nových aut s konvenčními spalovacími motory. Je tu však jeden, který se vymyká běžnému sortimentu prodávaných automobilů.


Při vývoji Chevroletu Volt bylo konstruktérům předloženo nekompromisní zadání. Má-li se prosadit mezi novými auty, neřkuli elektromobily, musí být schopné jet bez emisí, být bezpečné, zábavné, tedy ponechat si i dynamické prvky jízdy. Samozřejmostí jsou pak pohodlí pro posádku či atraktivní designové prvky. Přestože se jedná o elektromobil, má proti nim jednu nedocenitelnou výhodu. Dokáže si vyrábět vlastní elektrickou energii, díky které se značně prodlužuje dojezd auta.


V principu to funguje tak, že při dobrých podmínkách je Volt schopen ujet až 80km čistě na elektřinu. Tedy s nulovými emisemi. Teprve když se baterie vybije, přichází ke slovu zabudovaný spalovací motor o obsahu 1,4 litru, který je napojen na generátory. Takto se vyrobí elektrická energie pro dojezd až 600km. Popírá tím tedy nevýhodu současných elektromobilů v krátkém dojezdu. K dispozici je výkon ve špičce až 150k a kroutící moment 368Nm, dovolující maximální rychlost 161km/h.


Chevrolet Volt - nabijeniPři vývoji lithio-iontové baterie o výkonu 16kWh byly použity nové technologie. Je chlazena nebo naopak zahřívána kapalinou optimalizující její kapacitu a životnost. Vůz také využívá regenerativní brzdy. Umožňuje použít brzdnou energii pro dobíjení a tím prodlužovat výdrž baterie. Přepínání z čistě elektrického provozu na provoz s generátory probíhá plně automaticky, bez zásahu řidiče. Dobíjet z elektrické sítě lze pomocí standardní elektrické koncovky. Při napětí 230V si do plného stavu nabití baterií počkáme 4 hodiny.


Pro optimalizaci jízdních a dojezdových vlastností, včetně snahy minimalizovat vnější aerodynamický hluk byla věnována značná píle designu karosérie.


Aby se Volt lépe adaptoval potřebám řidiče, je možné si zvolit ze čtyř jízdních režimů. Normální, je základním nastavením. Sportovní , dovoluje razantnější jízdu pro řidiče, co si chtějí čas strávený v novém autě užít . Hory, speciální nastavení pro kopcovité úseky cesty. A čtvrtým je čekání, který dovoluje řidiči, aby si sám zvolil, zda chce jet čistě na baterii, nebo použít dobíjení generátorem. Tento systém byl instalován hlavně pro evropské státy, kde se v některých městech platí emisní poplatek. Řidič si tak může šetřit jízdu na baterii až do chvíle, kdy to pro něho bude výhodné.


Uvidíme, jak nám tento model zahýbe se statistikami prodeje aut s alternativním pohonem.
Chevrolet Volt - bok